Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Anklagad och förbannad …

På tåget, på väg hem från jobbet, satt en man i obestämd ålder om ca 50-icsh mitt emot mig och pratade i mobiltelefon. Ganska livligt och med en ljudnivå klart högre än samtalston. Själv tog jag upp mig in bok och började läsa. Stänger  av omgivningens alla ljud och koncentrerar mig på mitt läsande.  Vid några enstaka tillfällen tittade jag upp för att orientera mig. Sista gången jag tittar upp spänner mannen om 50-isch ögonen i mig halvskriker: Jasså, du njuter av att tjyvlyssna på andras privata samtal.

Då blev jag ilsk, nej förlåt, förbannad. Sa till 50-isch att var hans telefonsamtal så hemligt och privat kunde han kliva av på närmaste station och gömma sig bakom ett träd, eller vänta tills han kommit hem. Inte sitta på ett allmänt kommunalt färdmedel och orera.

Sen när blev en hel tågvagn en enskild telefonkiosk!?

Kommentarer till: "Anklagad och förbannad …" (1)

  1. Whoopa sicket bra ryt till fabbron!! Hejja!

Kommentera

