Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Nyårslöfte

Ja, i år så avlade jag ett nyårslöfte till mig själv.

Lite mer än 2 veckor har gått och än så håller löftet i sig. Vad löftet är? Jaha, vill ni veta det med 😉 Det blev inte det vanliga ”sluta röka” eller så, för då hade jag varit tvungen att börja för att kunna sluta. Löftet är .. *trumvirvel* .. att ha med matlåda eller motsvarande till jobbet minst 4 dagar i veckan.

Jag gjorde en snabb kalkylpå att jag lägger ut ca 15 000 kr om året på att slarva och gå ut att äta var arbetsdag. För 15 000 kr kan man ha mycket roligare för, än att bara äta.

Kalkylen ser/såg ut så här: 43 veckor X 5 dagar X 70 kr = 15050 kronor. Att jag inte räknat på mer än 70 kr är att för att maten jag tar med mig också kostar pengar.

Det jag ”tjänar” varje vecka tänkte jag försöka lägga undan i ett kuvert. Så jag verkligen ser vad det är jag har sparat, för annars så ramlar de få slantarna in i den allmänna konkursen 😉

Hepp!

 

Kommentarer till: "Nyårslöfte" (1)

  1. Klokt det där att lägga pengarna åt sidan. Det är ju liksom roligare att vara sparsam när det syns 🙂

Kommentera

