Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Stämplad OK!

Igår var det dags för den årliga bilbesiktningen. Inget jag brukar frukta för, men den här gången så var det lite annorlunda. Bilen börjar bli till åren och nu på senare tid har tändningslås och startmotor inte riktigt samarbetat. Så att komma iväg med bilen har blivit ett äventyr, ska den starta eller inte. Men allt som oftast har det i slutändan löst sig.

Men igår, trots jag var ute i god tid så ville bilskrället bara inte starta. Vilket tjyvknep jag än tog till. Medan min frustration växte och mellan mina svordomar hörde jag att det var någon som höll på att byta däck på sin bil. Jag går fram till den bilen och frågar om han har möjlighet att hjälpa mig springa igång min bil. Ja visst, fick jag till svar och han kom med sin bil och så försökte vi med kablar och det hände ingenting. Då säger han att han ska hämta mejsel och hammare, för det är startmotorn som har fastnat i nåt läge (eller vad det nu var). Sen ber han mig starta bilen medan han med hammaren slår igång startmotorn. HURRA!!! Äntligen startade bilen och killen som hjälpte mig rodnade när jag tackade honom och kallade han för ängel.

Väl framme på besiktningen med 4 minuter tillgodo gör jag in i besktninghallen och den killen frågar om jag vill stänga av motorn. Helst inte svara jag, för då vet jag inte om den vill gå igång igen. Tänkte det var lika bara att vara ärlig. ”Vi är många här som kan hjälpa till att få igång bilen om så är” svara han. Och 7 minuter senare kom jag ut med ett helt tomt och rent protokoll och en bil som än en gång startade som den skulle *måtte det hålla i sig då jag har bilen nu full med saker som ska säljas på loppisen idag och jag bara MÅSTE ha en fungerande bil*.

Hepp!

Kommentera

