Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Äppel päppel prium parum

Var med på en föreläsning idag, mycket spännande ämne och en helt fantastisk föreläsare. Men den största behållningen var nog ändå konferensanläggningens fruktkorg. För i den hittade jag min favoritäpplesort, Åkerö.

På gården till mitt barndomshem där jag växte upp stod det ett stor och praktfullt äppelträd som alltid dignade av supergoda och fina äpplen. Det är ca 30 år sedan jag haft äran att äta den sorten igen. Och som jag har letat.

Hepp!

Kommentarer till: "Äppel päppel prium parum" (1)

  1. Va lustigt att den där Madelene-kakan stämmer så bra!

Kommentera

