Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Hjärtat i halsgropen

Ja det fick jag igår. Vi – jag, Mini och Kärleken – har tillsammans med båtägaren Kapten och ett par andra personer byggt båthus åt segelbåten i dagarna två. Ett perfekt helgväder för det har vi haft. Strålande solsken från klarblå himmel, massvis av plusgrader, en riktigt härligt brittsommar/indiansommar eller vad det nu kan kallas för.

Varför jag fick hjärtat i halsgropen? JO, igår söndag stod jag på utsidan av tältet/huset och höll i snören som går till presseningen som ligger som tak och de andra höll på med andra saker. Den enda som var på insidan var Kärleken. Ett tu tre så hördes världen brak och skrammel från insidan. Jag förstod genast att något hänt där Kärleken stod. Att något gått sönder och han rasat. Av ren reflex slutade jag andas och vågade inte säga ett pip, rädd för vad som hade skett.

Efter väldigt många och långa fem minuter får jag se och höra Kärleken. Det var en ekplanka som gått av. En planka som från utsidan såg helt fräsch ut, men som hade en genomrutten kärna. Det var en rejält blåslagen och mörbultad Kärlek som visade sig. Tur i oturen kom han undan med skrapsår, blåmärken och ömmande muskler.

För tänk om han hade landat 1 dm fel åt ena hållet. Då hade han brakat rakt in i båtvagnen, järnbeslag och spikar.

Pust!

Kommentarer till: "Hjärtat i halsgropen" (1)

  1. Usch det hade kunnat gå mycket värre – tala om tur i oturen där ja….
    Kram

Kommentera

