Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

.. och bara tänker på sig själva.

Idag har det varit lite struligt minst sagt i kollektivtrafiken i stora staden. Både resan in till jobbet och på hemvägen drabbades jag och många andra av förseningar och inställda avgångar som gjorde att anstormningen av folk vid varje hållplats blev lite större än vad som är brukligt normalt.

När jag äntligen får plats (fick stå över 3 avgångar pga platsbrist) på det som ska ta mig till jobbet får jag se et fenomen som och förvånade mig. Det var att se hur folket som ville på färdmedlen mer eller mindre försökte kliva på innan de som skulle gå av hann gå av. Eller ställa sig framför dörrarna och blockera för de avstigande. Och bli väldigt förvånade och sura när de åthuts av avklivande passagerarna.Eller att när de väl kommit ombord bara ställer sig vid ingången eller utgångsdörrarna istället för att gå in så långt som möjligt och bereda plats för alla bakom.

Men men, det är väl som med det mesta nu förtiden ”Bara jag får, så skiter jag i andra”-mentaliteten.

Hepp!

Kommentarer till: "När folk är som folk är mest.." (3)

  1. Jag åker tåg varje dag, därav mitt bloggnamn. Jag kan bekräfta att klientelet i det stora hela är low lifes som inte kan bete sig. De äter frukost så smulorna sprutar på medpassagerarna. De nyser helt öppet så alla i närheten får smaka på baciller. De luktar svett. De käkar snor. De armbågar sig både på och av tåget.

    Folk är inte kloka. Så är det med det 🙂

  2. Kollektivtrafik??!!? Vad är det??? *S* 😉
    Känns skönt att man slipper den där struliga biten kan jag säga…

    Kram

  3. Hujedamej. Finns det inget vanligt folk som åker kollektivt numera?

Kommentera

