Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Gamla minnen..

.. poppar upp när man mist anar och vill det.

I helgen när vi var till marinan för mek och annat stök började små deja vuéer ploppa upp i mitt huvud. Gamla minnen från förr när jag skulle hantlanga vid snickring, bilskruvande och en massa annat göromål. Om hur mycket utskälld och skrikt åt jag blivit för jag hela tiden gjort fel (enligt någons tycke) när jag langat fel verktyg, hållit i någon planka felaktigt, inte nåt upp ordentligt utan velat ha något att stå på, inte haft styrkan osv osv osv. Jag vet med mig själv det blev fel just för att jag koncentrerade mig så hårt på att inte göra fel och så var vi inne i den trallen.

Så jag var mer än livrädd i lördags att jag skulle få hantlanga och återigen bli skrikt åt. Visst fick jag assistera vid ett par tillfällen. Hela tiden stod jag på helspänn och inväntade skrik och skäll för att jag gjorde fel, men det kom aldrig något! Men jag vågade aldrig koppla av helt förrän vi åkte därifrån.

Att sådana där gamla saker ska  kunna etsa sig fast i en så och förstöra i framtiden.

Hepp!

Kommentarer till: "Gamla minnen.." (2)

  1. Huga… Lämna S bakom dig nu, och se framåt. Njut av tillvaron o förvänta dig inte att alla ska bete sig som han gjorde… Vad jag kan förstå o har sett så är inte MrNoName av den kalibern utan har lite mer vett bakom pannbenet!
    Kram

  2. Men så hemskt. Jag blir så ledsen när jag läser sånt här men tycker det är starkt av dig att skriva om det. Har du berättat hur du känner? Om det här alltså?

    Det var väldigt väldigt fina foton i inlägget nedanför förresten. Otroligt fina båtar!

    Krams!

Kommentera

