Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Dagens Eko special!!

Jajamensan! Visst har jag lyckats åter igen. Ni vet, prata först och tänka sen. En sån där typisk Dagens Eko-grej.

Ni som har hängt med ett tag vet ju att jag för 3 somrar sen tackade ja till att följa med på fjällvandring, något jag aldrig gjort tidigare. Efter att ha tackat ja började jag fundera på vad tusan det är/var jag givit mig in på. För att göra ett sådant äventyr krävs viss utrustning och vana. Något som jag inte hade, inte då i alla fall.

Denna gång har jag tackat ja till att vara ute och segla i en vecka, med Mini Me. Min erfarenhet av segelbåtar och sjö är väldigt knapphändig om ens alls. Mini Me har på sin höjd sett en segelbåt på vykort. För att göra det hela liiiite mer spännande är det inte i någon sjö vi ska hålla oss i utan ut på havet och bege oss mot Mariehamn.

Så även denna gång har jag fått ge mig ut och inhandla diverse nödvändiga saker, som flytväst, regnställ, räddningsplanka (om någon nu vill jag ska gå på plankan). Sen ska vi inte prata om den där packningslistan jag har gjort. Var nu allt ska allt få plats  *S* Men något förstånd eller vett att tänka först och prata sen kunde jag dessvärre inte hitta 😉

Beduin deltar i Trosa Seglar Vackert, internationell festival för klassiska träbåtarHoppas vid min gud Mr NoName visste vad han gjorde när han bjöd med mig och Mini Me. I och för sig vet jag inte om mitt uppdrag på båten är att vara kuttersmycke eller kölsvin, men nåt ska jag väl lyckas med. *S*

Hepp! 

Kommentarer till: "Dagens Eko special!!" (3)

  1. Glöm inte romen, det måste ligga en flaska rom och rulla i kölen på en båt 🙂

  2. kramgo72 sa:

    Va skoj! 🙂
    Nån gång ska ju vara den första vettu – vare sig du blir kölsvin eller kuttersmycke… *ler*

    När blir jungfrufärden då?
    Kram

    • dagensekosblogg sa:

      Avresan är inplanerad till 25 juli, allt beroende på väder och vind

Kommentera

