Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Drömmarnas land

I natt har jag sovit, sovit med drömmar mest hela natten som om det blev så mycket djupsömn vet jag inte.

Innehållet i drömmarna har varit lite otrevligt. Inte mardrömmar som så utan det är mamma min som figurerat i varje dröm. Min mamma som valde att dejta Sankte Per 1998. Det som blev så jobbigt med nattens drömmar var att mamma inte sa ett ord. Utan allt föregicks av gester, himlande ögon och grimaser, hur mycket jag än pratade med henne om allt. 

Om det är för att jag inte längre kan komma ihåg riktigt hur mammas röst lät eller om det är avsaknaden att inte kunna prata med mamma om allt. Speciellt om det som jag nu får uppleva. Ingen aning.

Det jag vet, är att det var skönt att slippa vakna själv denna morgon.

Hepp!

Kommentarer till: "Drömmarnas land" (2)

  1. kramgo72 sa:

    Huga, jobbigt med såna där drömmar… men som du sa själv, skönt att du slapp vakna själv iaf! Där har jag en viss fördel som aldrig drömmer längre… fast liiite trist det med såklart.

    Kram

  2. Vilken obehaglig dröm. Och ändå inte på nåt vis? Du fick ju ”träffa” din mamma, om än en mamma med himlande ögon… så sorgligt med din mamma också, jag visste inte. Det är länge sen nu men jag kan tänka att det inte känns avlägset alls.

Kommentera

