Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

När bröna kom..

.. i kläm. Eller, tuttmangling, eller så kan man kalla det för mammografi.

Oavsett namn och benämning så har jag kommit upp och över den fasila åldern där man blir kallad till dessa kontroller en gång om år. En mycket bra undersökning om man ska vara ärlig, men ändå ingen skoj att gå igenom.  För det är verkligen som att få brösten manglade i en sån där gammal stenmangel som fanns i äldre tiders tvättstugor.

Denna gång så kom jag ”lindrigt” undan. Sköterskan som tog emot mig och gjorde undersökningen visste precis vad hon sysslade med. Nästan behagligt och på mindre än 10 minuter var det allt över.

Men hade jag själv fått bestämma så hade jag heller tagit ”sängkammarvarianten” 😉 men den är tydligen inte helt medicinskt korrekt *S*

Hepp!

Kommentarer till: "När bröna kom.." (4)

  1. Det här inlägget kom nästan skrämmande lägligt. Jag börjar nämligen fundera på när den facila åldern infaller? Måste googla…

    Skönt att det gick smidigt för dig!

    • dagensekosblogg sa:

      Det var när jag hade fyllt 40 som jag blev kallad första gången. Och med denna undersökning så var det nr 3 i ordningen.

Kommentera

