Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Strykande åtgång..

.. har det varit på fågelmaten jag har serverat småfåglarna på nu i vinter. Har tyckt det varit lite konstigt med tanke på att det inte varit så många fåglar som besökt utfodringsstället. Och förutom fröautomat har jag även använt ett fågelbad som Mini har gjutit av rabarberblad, för att kunna servera fröer.

I lördags medan jag förberedde inför festen jag skulle ha på kvällen fick jag en lösning på åtgången:

  Om vi säger så här, efter detta besök är jag väldigt noga med att stänga altandörren och fågelbadet är nu tömt på fröer och kommer inte mer att användas för utfodring.

Hepp!

Kommentarer till: "Strykande åtgång.." (1)

  1. Meeeeh, du måste ju tänka på alla djur ju… E väl inte bara småfåglar som är hungriga 😉
    Nu tycker jag du var taskig när du fick en sån söt gäst!

    Kram

Kommentera

