Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

PMS-häxan slår till..

.. igen.

Går ut på lunch, letar upp ett litet kafé. Med betoning på litet. Inte många sittplatser att välja på, olika storlekar på bord. Väljer ett bord som vid min ankomst är tomt. Som sagt var inte mycket att välja på, så det blir ett bord för 4 pers. Vet inte hur de vid de andra borden hade reagerat om jag bett om att få slå mig ner, trots det finns tomma/lediga bord. Jag får in min mat börjar äta. Eftersom jag är ensam halar jag upp min bok och läser samtidigt.

Efter ca 10-15 min, knappt halvvägs genom min lunch, kommer en tjej upp/fram till mig och tittar på mig. Jag tittar upp lite snabbt och konstaterar jag inte känner personen och fortsätter därför med min bok och mat. Efter ett par minuter känner jag hur hennes blick fortfarande bränner på mig. Jag tittar upp lite frågande på henne och får då till svar ”ja, kan du inte flytta dig till bordet där borta”. Ett bord för 2 som under tiden jag varit där blivit ledigt.

Det är då jag börjar känna pulsen av PMS öka och följande utspelar sig:

  • ”jaha, av vilken anledning då?”
  • ”av vilken anledning då, hur menar du?”
  • ”ja, vilken anledning ska jag flytta på mig mitt under min lunch?”
  • ”vi är 4 st som ska äta”
  • ”jaha, men jag äter redan”

Till saken hör att  det fanns platser för det sällskapet att sitta i stort sett bredvid och nära varandra, men inte precis mittemot. Därför kände jag inte dugg för att vara snälla hjälpsamma DagensEko och behöva flytta mig och min lunch till ett annat bord i andra änden av kaféet. Hade tjejen fortsatt tjafsa med mig vet jag hur det hade slutat. Jag hade med min mest spydiga och sarkastiskaste röst erbjudit mig att flytta ut i köket eller sätta mig på trottoarkanten.

Visst, säkert många som tycker det är småaktigt och barnsligt av mig att inte flytta på mig. Men det får stå för er då. Hade jag inte fått in min mat eller inte börjat äta hade jag inte haft något problem alls med att flytta på mig. Sen är det inte så att jag valde ett stort bord med flit, utan det var det som var ledigt just då. Och går man sen ut ett litet större sällskap till ett litet kafé för att äta lunch, mitt under värsta lunchrusningstiden, så anser jag man får man räkna med att inte alla kan få plats precis bredvid varandra.

Hur skulle du/ni reagera?

Hepp!

Kommentarer till: "PMS-häxan slår till.." (1)

  1. Alltså. Hade jag tillhört större sällskapet hade jag också trevligt frågat om du kunde tänka dig byta bord. Hade jag varit du hade jag flyttat. Men. Vi är alla olika och det finns orsaker till varför och hur vi alla agerar!

Kommentera

