Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Sveriges verklighet..

… har nu nått det Dagens Ekoska familjen.

Min bror, Minis Morbror, har efter 26½ år hos sin arbetsgivare fått foten och är från och med 1 maj inte längre önskvärd där. Det sägs omorganisation och därför övertalighet, men jag tror någonting annat och inte bara jag förresten.  Inte mycket jag kan göra för att hjälpa honom, mer än att stötta, peppa och komma med glada tillrop. Få honom att se detta som en enorm chans att göra det han egentligen vill och skapa nya förutsättningar. Men jag förstår hans frustration, ilska, lessenhet och besvikelse.

Självklart ska jag hålla ögon och öron öppna för alla jobbmöjligheter som kommer min väg. Tror inte han kommer behöva rulla tummarna speciellt länge. Han har ett enormt kontaktnät så det vore väl f*n om han inte skulle kunna hitta sig ett värdigt jobb igen.

Hepp!

Kommentarer till: "Sveriges verklighet.." (2)

  1. Nä?! Så otäckt. Har det hänt nåt eller är det bara ett sätt för företaget att göra sig av med ”gamla stofiler” som annars inte slutar självmant?

    På min mammas jobb erbjöd dom alla gamlingar (såna som min mamma, hon fyllde 62 förra året) att sluta i förtid. En viss bibehållen lön skulle de få men den var klen. Mamma tackade ja, och nu lever hon som pensionär. Just nu är hon t ex i Afrika med Rosa Bussarna 🙂 Fast jag gissar din bror har en bit kvar till han kan sluta jobba pga ålder.

    Önskar lycka till! Till brorsan alltså.

  2. Nämen!!!
    Vilka typer de är som kan göra så som de gör!!!

    Usch o fy säger jag bara, och hälsa bror att jag också håller tumme o tår för att allt löser sig på ett smidigt vis med allt!

Kommentera

