Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Har jag närt en..

.. dansnörd vid min barm?

Mini kommer hem idag, strålar i kapp med solen. Jag frågar vad som har hänt eftersom hon är så glad och hon berättar: På fredag så ska vi dansa bugg på gympatimmen. Och jag tänkte fråga dig mamma om vad du brukar ha för kläder på dig när du dansar (som om hon inte har sett mig göra mig i ordning för danskvällar).

Redan nu är hennes gympaväska packad, innehållandes: ”buggtofflor” = mjuka tygskor, t-shirt och en av mina kjolar jag hade på den tiden när jag tävlade i just bugg. Till det handduk och vattenflaska. Precis allt som en dansare behöver.

Nu är det bara att hoppas att instruktören/läraren/eller vem det nu är som ska lära ut kan göra det på ett så bra och inspirerande sätt så vi får en rejäl spinoff-effekt.

Hepp!

Kommentera

