Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Dagens insikt

Vaknade imorse av att solen kikade in genom persiennerna och killade mig i ögonen. -4.5 grader på termometern. En perfekt vinterdag, med andra ord. Om det inte vore för att det är och ska var vår NU! Ja, ja, det är bara att gilla läget som det så fin heter. Bakslag är att räkna med ett par gånger till.

Sitter nu i soffan med min frukostmugg och njuter av tillvaron. Tills jag blickar ut genom fönstrena. Det är inte bra när solen lyser på det här viset, inte nu i alla fall. För jag har redan nu  kommit till insikt om vad jag måste ägna mig åt nästa helg. F Ö N S T E R P U T S N I N G. Det om något är inget jag ser fram emot. Inte min favoritsysselsättning om vi säger så. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.

Men som morot, plåster på såren, belöning får jag införskaffa nya gardiner och stänger. Motiviera mig med höga mål! men det är som sagt var nästa helgs göromål.

Idag, denna söndag, är det drabbning på gång. Det ska tittas på fotboll när Liverpool spelar och det ska ses på hockey när Djurgården tar sista semifinalplatsen. En helt fullspäckad och spännande dag alltså. Men jag är klar för drabbningarna!

Hepp!

Kommentera

