Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

… kommer upp i tö.

Mini ringer till mig från skolan på förmiddagen. Glad i hågen och talar om för mig ”jag är världens lyckligaste tjej idag!”. När jag frågar vad det är som hänt så får jag reda på att hennes tidigare borttappade mobiltelefon har hittats. Två tjejor från en årskurs högre har tydligen hittat den, var vet vi inte, och kommit fram till Mini med den på förmiddagsrasten.

Nu återstår det bara att  se hur pass skadad mobilen har blivit. Jag kan inte tänka mig annat än att det borde vara en fuktskada i den, OM nu mobilen har legat ute i snön. När Mini la den på laddning har i alla fall displayen börjat lysa och laddningsindikatorn blinkar som den ska. Frågan är vad som händer när man försöker ringa med den, är högtalare förstörd, mikrofon osv osv?!

Håll tummarna att det blir ett lyckligt slut på denna historia.

Hepp!

Kommentarer till: "Det som göms i snö.." (2)

  1. Sicken jäklans tur!! Så glad jag blir nu! Hoppas den funkar nu då 🙂

    • dagensekosblogg sa:

      Än så länge fungerar telen strålande bra. Så jag börjar fundera på om den ändå är tappad inomhus/stulen ur fickan och sen lagd någonstans när det dåliga samvetet pockat på. Strunt samma, Mini är strålande glad och även jag.

Kommentera

