Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

.. eller var för ett gäng timmar sen.

Det var bara att vakna upp till den hårda och bistra sanningen att sportlovet var över och det var dags att dra på sig arbetsoverallen igen. Var på plats så där okristligt tidigt dessutom, inte ens tuppen hade hunnit gala, för att ta mig an högen med löneunderlag som jag visste låg och väntade på mig.

Ganska så skönt att vara på plats riktigt tidigt. Man hinner med en massa innan allt annat folk kommer på plats och telefonerna börjar ringa. Men nu så känns det inte så där piggt och glatt längre. Huvudet är helt slut av alla siffror och inmatningar i rätt rutor osv.

Har jag tur kan jag få avsluta min tidiga dag om 2½ timma eller så. Men det är inte att hopppas på. Planerar jag för det, så är det alltid någonting som händer som gör att jag får ändra på planerna.

Hepp!

Kommentera

