Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Loppis är poppis…

… eller hyfsat poppis i alla fall.

Gårdagen tillbringades med att försöka kränga bort Mini´s urväxta kläder. Ett klädberg som inte var litet direkt, inte undra på med tanke på hur hon växt sista tiden. Två fulla bord (som jag i vanlig ordning glömde ta kort på), inklusive klädställning och backar/påsar/lådor under borden med diverse i kläd-, sko- och leksaksväg och så Kramgo och jag som glad försäljare.

Mer än hälften blev vi av med och en hyfsad förtjänst blev det. Det ska och får vi vara nöjda med då denna välbesökta loppis inte var så välbesökt denna gång. Anledningen till det kan vara sportlov, VM i skidåkning, sjukdom eller precis något helt annat.

Lite konfunderad blir jag allt på en del av köparna som ska ha vissa saker mer eller mindre gratis. En vara, i detta fall en skaljacka, som för mig kostat säg 600 kronor i inköp och knappt är använd, i väldigt bra skick har jag satt ett pris om 250 kronor för – försöker de få loss för 50 kronor med motiveringen ”den är ju begagnad!”

Men men. Ska inte gnälla och klaga ändå. Blev som sagt var ett hyfsat resultat både pengamässigt och antalet saker som försvann 🙂 Nu är det bara att ladda upp till nästa gång det blir loppis och göra nytt försök.

Loppis är poppis, ibland i alla fall 😉

Hepp!

Kommentarer till: "Loppis är poppis…" (1)

  1. Det är märkligt att en del inte verkar ha nån känsla för vad som är okej att pruta på och inte. Men det är klart. Jag är å andra sidan helt värdelös på att pruta… på alla vis. Men jag blir hellre skrattad åt för att jag blir lurad än för att jag är en snåljåp!

Kommentera

