Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Fantastiska gårdagen

Ja, den blev det faktiskt. En dag som jag egentligen mer eller mindre ignorerar för det finns inget(n) så speciell att fira, för min del.

Var ute på rasten igår och inhandlade lite gott för middagen. Pasta Carbonara var beställt. Passade på att köpa en bukett tulpaner och en låda jordubbar. Ja, okej då. Lite extra gjorde jag allt dagen, men det var för Mini´s skull, för hon ville ha det så.

Väl hemma får jag ett telefonsamtal, ett samtal jag blev lite förvånad men mycket glad för. Ett samtal jag inte trodde jag skulle få. Men det värmde gott, det som sas. TACK!

När middagen var uppäten och klar, så hjälps Mini och jag åt att duka av, för att sen avsluta med dagens bästa kommentar av Mini: ”Mamma, du behöver inte diska idag. Det kan du göra imorgon”. Jag visste inte om jag skulle skratta eller slå ungjäkeln min 🙂 😉

Kvällen avslutades sen i soffan framför tv:n med vaniljhjärtan och jordgubbar. Mums!

Hepp!

Kommentera

