Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

… någon ny mobiltelefon.

Mini fick en sprillans ny mobiltelefon i julklapp. Ingen värsting av någon sort alls, men jag ansåg hon behövde och skulle ha en ny telefon efter att ha levt med bättre begagnade arvegods i ett par år. Att den skulle kunna försvinna, komma bort, bli förstörd hade jag med i beräkningen men hade ändå hoppats det skulle dröja längre än 2 månader innan det inträffade.

Förra veckan lyckades hon blöta ner mobilen så pass att den inte ville fungera. Men med lite milt våld och tork i ett par dygn så kom den igång igen. Jag pustade ut, och kände det var skönt att slippa kostnaden för en ny. Idag ringer hon mig efter lunch och är alldeles förstörd. Telefonen är bara borta!!

Hon har letat och letat och letat. Med klasskamrater, utan klasskamrater. I snövallar, i korridorer – i stort sett över allt. När man försöker ringa på telefonen så går signaler fram, ingen som svarar. Har den hamnat i en snödriva så anser jag itne den borde fungera med tanke på all fukt. Men var kan den vara?

Det är så där lagom frustrerande, då vi båda har lagt oss till med vanor där en mobiltelfon till henne har blivit ett måste. Inte bara av bekvämlighetsskäl. Och någonting var tydligen syftet med att jag fick ny jobbmobil igår. När vi gav upp sökandet och letandet gick vi förbi pressbyrån och köpte ett nytt kontantkort och fixade i ordning min gamla mobiltelefon.

Varför blir det alltid så här?

Hepp!

Kommentarer till: "Det ska tydligen inte vara.." (1)

  1. […] tjej idag!”. När jag frågar vad det är som hänt så får jag reda på att hennes tidigare borttappade mobiltelefon har hittats. Två tjejor från en årskurs högre har tydligen hittat den, var vet vi inte, och […]

Kommentera

