Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

På´t igen..

Efter några veckor av snöuppehåll och nån vecka så där med töväder har det börjat snöa igen. Kanske inga jättemängder men ändå så där lagom mycket. Lagom mycket att täcka isfläckarna så man får halka än mer. Men samtidigt har jag hellre snö än slask, vitt än grått. Så tro inte att jag gnäller.

Igår försökte DHL leverera ett paket till mig, men jag var inte hemma. Nu idag gör vi nytt försök med fullmakt fastsatt på ytterdörren och instruktioner om hur/var dom ska lämna paketet. När jag beställde mina varor skulle det ta 8-10 arbetsdagar enligt den sidan. Men från att ha lagt beställningen sent torsdag kväll och få leveransen på måndagseftermiddagen – måste ändå räknas som mycket godkänt. Speciellt med tanke på paketet kommer från England.

Hepp! 

Kommentarer till: "På´t igen.." (2)

  1. Ja DHL är då massvis mkt snabbare än Schenker har vi upptäckt… Väntar man på leverans via den sistnämnda budfirman så får man vänta, och vänta, och vänta!

    Ha en bra dag!
    Kram

  2. Det tråkiga med DHL tycker jag har varit att de inte kan/vill ringa innan de kommer. Det är nästan omöjligt att få tag på chauffören för att komma överrens om en tid att mötas. Gött att ditt paket kom fram!

Kommentera

