Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

.. för att jag inte har långresande planer för vårt julfirande. Är hemskt att läsa om alla dessa som kämpar att ta sig fram med tåg, bil, båt och buss eller vad det nu är för fordon som används. Eller försöks användas. Det är snö, snö, snö och åter snö som ställer till det. Lägg därtill på med för en del ställen extrem kyla.

Har själv för ett par timmar sedan anlänt till destination Morfar. På behörigt avstånd hemifrån, men ändå borta. Om ett tag ska skinkan in i ugnen, julklapparna slås in och rim kommas på. Utöver det ska det bara mysas och pysas. Med glögg, med choklad och allt vad det nu kan tänkas bli. Uppesittarkväll kallas det väl också för. Ska försöka mig på att göra Jansson redan nu ikväll och att duka upp bordet så vi(jag) slipper göra allt i sista minuten (som vi/jag annars är väldigt bra på).

Hepp och God Jul!

Kommentarer till: "Tackar min lyckliga stjärna.." (1)

  1. vi har också lyckan att ha familjerna på nära avstånd, men även om vi inte haft det hade jag aldrig riskerat liv eller hälsa på vägarna som det har varit nu. lite märkligt är det att folk ska ut å köra när det knappt går att ta sig fram?

    läste om dina julklappar och din braiga jul och blev glad. DET är du nämligen värd förstås!

Kommentera

