Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Huvudet i sanden..

.. är också ett sätt att förneka och klara av en besvärlig situation.

Idag var det en väldigt lismande fader som mötte mig när jag ringde på för att hämta min älskade Mini. ”Ja, självklart ska vi samarbeta i det här. Det är ju Minis bästa och hälsa som är det viktigaste. Jag har redan varit i kontakt med nästa instans (läs BUP) och med din tillåtelse så ska jag ringa de imorgon igen och då lämnar jag dina kontaktuppgifter till de.”

Sen kom en massa dravel om ”det är ju besvärligt när Mini har sina problem med kompisarna och det måste vi ju få utrett varför det är så och varför Mini mår så dåligt”. Att ta upp det Mini har nämnt om orsaken, roten till det onda, det berördes inte över huvudtaget. Tar man inte upp bekymren så finns dom inte, eller?  För jag är av åsikten att klart inte umgänget med kompisar fungerar när man har det oroligt hemma. Det mesta följs åt, som i en kedjereaktion. Så allt som hänt tidigare har nu för mig fått sig en förklaring.

När jag sen frågade Mini om hennes far hade informerat henne om vad BUP är och varför denna kontakt är tagen och hon ruskade på huvudet och sa nej blev han mäkta besvärad. Så antagligen så har han varit i kontakt med BUP redan under förra veckan och försökt göra något utan min inblandning och inte heller tänkt berätta allt för mycket för Mini för att hon inte ska berätta det hon egentligen vill säga. Sen som lök på moset säger han ”är det något mer du undar och funderar över så ring mig så försöker vi reda ut det. För ingen ska gå bakom ryggen på den andre”. Så full av skit är du, din idiot.

Men han kan få blanda in hur många instanser som helst på alla de nivåer och sätt. För det Mini känner, upplever och fattar kommer inte att förändras ett dugg. Jag bara undrar vad hans nästa steg tänker bli när BUP kommer fram till samma slutsats som Kuratorn och mig – att hon vill ha fler boendedagar hos mig genemot sin far. Är det då fortfarande jag, Kuratorn och BUP som hittat på det där och tutat i min lilltjej?

Inse nu din idiot, att dina dagar som boendeförälder veckovis nu är räknade. OM det nu är verkligen så det är Minis bästa du vill och inte bara för att du vill  jävlas med mig, vilket jag vet är din våta dröm. För du har ju efter alla dessa år lärt dig att mig kommer du inte åt eller kan göra illa, om du inte går via Mini.

Hepp!

Kommentarer till: "Huvudet i sanden.." (1)

  1. Ja du, livet är hårt… det är bara att konstatera – men jag håller stenhårt på dig och hoppas verkligen för både ditt o Minis bästa att hon får fler boendedagar hos dej så att ni kan få det lugn o ro ni bägge behöver…
    Låter som ni skull behöva några dagars vila här i de Värmländska skogarna, med lite välbehövlig skidåkning i Branäs eller Hovfjäll… ;o)

    *håller tummen, och båda stortårna, och allt som går att hålla*

    Kram kraaaaam

Kommentera

