Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Artificiell närhet..

Jag tackar min lyckliga stjärna för det intresset jag har – dvs. dansen. Igår kväll åkte jag iväg (som vanligt kan vi säga). Hade inga  förhoppningar alls om att jag skulle stanna kvar där speciellt länge eller klara av att koncentrera mig så bra för att få till en bra dans. Allt med tanke på vad som hänt den sista tiden. Jag ville ändå iväg för att inte bli ensam med mina tankar och funderingar.

Men väl där så hängde jag av mig bekymren i garderoben tillsammans med mina ytterkläder och hade en helt otroligt rolig och fantastisk kväll. Så många roliga ,trevliga danser tillsammans med helt underbart roliga danspartners. jag orkade med andra ord dansa och koncentrera mig på dansen helt och fullt. Känns skönt så här i efterhand att veta att jag har en ”fantasivärld” att fly in i när det blir som jobbigast.

Inte nog med att tankarna och bekymren försvann för en 4 timmar så där så fick jag även en dos av artificiell ömhet, värme och närhet. Det var nog  precis det jag behövde. Att jag sen var död som en sill när jag kom hem mitt i natten och en snabb dusch dök i säng som en klubbad säl för att vakna upp 8 timmar senare, gjorde inte saken sämre. Jag som annars har snittat med 3 timmars sömn den sista veckan.

Hepp!

Kommentera

