Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Dubbelt bett..

Inte nog med bekymmer för Mini. Nu visar det sig att mjölktänderna inte lossnar lika fort som permanenta tänderna kommer upp. På ett par ställen har hon både dubbelt och trippelt med tänder. Gjorde slag i saken, band fast tanden med sytråd i ena änden och i dörrhandtaget med andra … NEJ så jag ljuger. Jag ringde tandläkaren och dom skulle kolla upp det hela och ut kommer en strålande glad Mini med mjölktand i en liten påse. Med rätt verktyg och rätt knyck lossnade den eländiga  tanden.

Men Mini ska inte tro tandfén kommer bara för att man får hjälp att ta bort tanden 😉 !

Hepp!

Kommentarer till: "Dubbelt bett.." (1)

  1. ojojoj jag skrattade så jag nästan kissat ner mig!! det var kanske inte meningen, men jadu… tankläkaren gjorde kanske ett bättre jobb än du? och gratis är det ju också 😀 förutom tandfen då, men hon hade ju tvingats komma ändå!

Kommentera

