Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

In med huvudet i lejonkulan

Nu har jag stoppat in huvudet i lejonets kula. Trodde jag skulle bli halshuggen, men p.g.a en omständighet jag inte räknat med lyckades jag få fram mitt budskap med både huvud och heder i behåll.

Vad jag pratar om? Jo, jag har informerat Minis far om det jag fick veta av skolan och Mini berättade för mig i söndags. Han har inte fått veta detaljer. det får han ta reda på själv. Det han har fått reda på  är att skolan reagerat på en genomklappning  som Mini fick på ett möte i skolan och personalen blev väldigt oroliga för hennes psykiska hälsa och därför informerat kuratorn på skolan.

Det han inte har fått reda på är att jag har haft samtal med Minis fröken och kuratorn. Ej heller har han fått reda på det hon har sagt om att hon inte vill bo hos han på heltid och några andra saker som inte är direkt i favör till han. Men det är efter inrådan av kuratorn jag gjort så här och hon kommer efter samtal med Mini kontakta oss föräldrar separat om vad som framkommit.

Så vi får se vad som händer av det här. Vad roten till det onda är. OM det finns någon rot. Eller om det är en höna av en fjäder, eller tvärsom? Oavsett, så är jag glad skolan har reagerat, så vi går till botten med det här och kan gå vidare.

Hepp!

Kommentarer till: "In med huvudet i lejonkulan" (1)

  1. men herregud vicken soppa. jag blir alldeles matt och sorsen och kan inget annat än önska all lycka till. och att allt blir på sitt bästa vis. för alla, men mest av allt för Mini!!

    en hel hög med kramar!!

Kommentera

