Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Utvecklingssamtal i skolan. Får alltid känslan av inkallad-till-rektorn-för-något-som-hänt/gjorts när det är dags för detta. 1 gång per termin. Får höra många fina ord om dig och dina prestationer. En del är toppenbra, en del kan förbättras. I det stora hela är allt kalas. Tills det där sista som tas upp. DET vet jag inte hur jag ska kunna hjälpa dig med.

Men jag skuldbelägger mig själv för det inträffade. Om jag inte separerat kanske inte detta hänt. Om jag inte vore en sån sorgsen själ. Om jag inte vore så dålig mamma.  Om jag skötte saker och ting på annat sätt. Så kanske det inte hänt dig. Om inte alla dessa om fanns, så kanske det inte var så här.

Men vad som än händer. Hur vi än löser det. Kommer jag alltid att stå vid din sida Stötta och hjälpa dig så mycket jag bara kan. Göra det bästa av det som uppkommit och försöka förhindra fortsatt elände.

Puss och kram min älskade lilla stora tjej!

Kommentarer till: "Hur ska jag kunna hjälpa dig?" (2)

  1. Men hörru… du ska int alls skuldbelägga dig själv för att det där DET har blitt!!! *nyper i nackskinnet* Ni är faktiskt två om den lilla stora tjejen och ingen av er hade mått bättre om ni hade levt ihop under tystnad o förtryck…

    En sorgsen själ kanske du är – men det är vi ju alla då o då…och du gör så gott du kan med allting.
    Men en dålig mamma är du ABSOLUT INTE!!! Finns väl ingen mamma som bryr sig om sitt lilla stora knytte som du!

    Nej du bästa vännen o syrran min… sträck på dig och var glad för att du har en sån underbar stor liten tjej!!! =)
    Att DET händer då o då ska absolut inte enbart du lastas för – kom ihåg det!

    Stor varm bamsekram

  2. men kära hjärtanes. utan att veta alla detaljer känner jag ändå att jag måste hugga tag i dig och fråga ”tror du att saker varit bättre om Minis pappa och du levt kvar i er relation”? nä. eller hur.

    lyssna på din syster, hon känner dig och vet.

    all styrka till dig!!
    kram!

Kommentera

