Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Badkläder och underkläder

Är nu hemma efter en konferensresa på Ålands hav. En trevlig tillställning, som kantades av rullatorer, barnvagnar och småglin – men det är inte det jag ska berätta om.

Vi började kvällen ombord med att bevista Spa-avdelningen och dess utomhusbubbelpool. Mycket trevligt att bubbla i månens sken och samtala med kollegor på ett mer uppslupet sätt än vad det blir på jobbet. Efter ett tag kommer en mamma, dotter och ”svärson” och gör oss sällskap i poolen. När ”svärsonen” och dottern går vidare mot andra båtäventyr får jag syn på att ”svärsonen” har kalsongerpå sig under badbyxorna. Jag vänder mig mot mitt sällskap och frågar han som sitter närmast mig om han kan förklara meningen/syftet med underkläder under badkläder är.

Genast replikerar mamman mig ”för det är mode”. Jag tittar tillbaka på kvinnan och säger till henne att det får vara hur modernt det vill, men med tanke på hur mycket extra kemikalier man måste använda för att få rent badvatten så är modet inte en ursäkt/förklaring. Återigen hugger kvinnan tillbaka ”kalsongerna är faktiskt rena”, Det spelar ingen roll för mig säger jag, tycker det är oförskämt i alla fall. ”Varför roar du dig inte och njuter av tillvaron än att klanka ner på ungdomar” säger hon. Kan i detta läge inte vara så len i  munnen längre och kontrar med att  det var inte henne jag frågade utan min kollega och man ska inte lägga sig i andras konversationer. Då kliver hon snabbt ur poolen fräsandes åt mina kollegor.

Småsint av mig? Ja, möjligt. Lika mycket av henne med. För hon kan gärna få försöka lura i mig att ”svärsonen” har tagit av sig sina använda kalsonger, duschat och tvättat sig, satt på sig rena underkläder för att sen utanpå det sätta på sig badbyxorna och sen klivit i poolen. Inte en chans att det har inträffat, säger jag.

Hepp!

Kommentera

