Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Ring inte..

..hemnumret.

Telia har jackat ur sin lina och Bredbandsbolaget har inte varit lika snabba och koppla på sin. Än så länge blir det hänvisningston eller bort-/nedkoppling av försök till samtal hem och från. Säkerligen kommer det att lösa sig under dagen.  Ett hett tips är att kontakta det Ekoiska hemmet, via mobiltelefonen som alltid är redo.

Hepp!

EDIT:  Hemtelefonen fungerar fortfarande inte *varför tro någonting annat* När felet kommer att ågärdas vet jag inte då tomtarna på supporten inte alla gånger är såååå service-mindade. 3 samtal till dom  tog det innan dom förstod att det inte är jag som är problemet till att telefonen inte fungerar utan det ligger på deras sida.

Kommentarer till: "Ring inte.." (3)

  1. jag blir såklart väldans orolig för att det ska bli likadant för oss. å med tanke på att vår sista dag med Telia är 31 december och första med BBB är 1 januari anar jag viss typ av kommer-inte-funka-perfekt…

    • dagensekosblogg sa:

      Måla inga horn-beprydda varelser på din vägg ännu. Att det hände mig är självklart för jag är sån person där allt misslyckas, oavsett vad. Jag får för mig ni har adsl-uppkoppling och har man det så behöver man inte ringa aktiveringsservern utan aktiveringen sker per automatik. Jag har mitt genom uttag i väggen och det var därför det krånglade. Men är inte svårare ä så att avhjälpas med att tekniker aktiverar manuellt, om ni skulle få samma problem. Innan jag fick mitt problem löst så ringde jag till kundservicen och dom lovade dyrt och heligt kompensation för merkostnad av mobilringningarna m.m.
      Lycka till!

  2. TACK!!

    ps.jupp, adsl, och han sa att det skulle funka precis som du beskriver. skönt att du får ersättning. det kostar trots allt en del att ringa långa samtal på mobilen… 😦

Kommentera

