Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Elaka morbror vet…

.. precis hur han ska lägga orden för att göra mig rädd, arg, lessen och upprörd.

Efter att ha slussat Mini ombord på färjan och meddelat Morfar och Morbror att hon nu var ombord begav jag mig hemåt. Hinner inte vara hemma många minuter, ca 15 min efter färjeavgång och det är Morbror (min bror) i luren. Han frågade mig med bekymrad röst om vilken färja det var Mini skulle åka med för hon hade inte dykt upp som avtalat.

På dessa 10 sekunder eller vad det nu tog för han och säga dessa ord hann helvetet rinna över mig flertalet gånger och bilder i huvudet på vad som kan ha hänt dökt upp som en martonfilm på bio. 10 sekunder till hör jag ett kvävt fnitter av Mini, Morfar och Morbror. Jäfla Morbror, ”vi skulle bara skoja med mamma lite”. Kan lova, det var inte Mini´s idé – för min käre (om han nu är så kär längre) bror vet att jag i vissa lägen är Hönsmamma 1A när det kommer till Mini och hennes ”fria” aktiviteter.

Kackel från Hönsgården!

Kommentera

