Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Postkodlotteriet

Jag har sen ett knappt år en lott hos ovan nämnda lotteriinstans. Just då verkade det vara en bra idé, men har allt eftersom tagit tillbaka det jag tyckte var så bra. Men av någon anledning så har jag aldrig kommit mig för att säga upp denna lottprenumeration.

Idag, söndag när jag ändå satt och fixade med räkningarna så tog jag tjuren vid hornen och skulle fixa till det. Pronto!! Loggar in på deras hemsida för att se hur jag praktiskt ska gå till väga med uppsägningen. Hittar en funktion ”kontrollera eventuell vinst på lott” och jag knappar in mitt lottnummer på skoj – för att se jag har vunnit den fashionabla vinsten om hela 150 kronor!!!

Hur fasiken ska jag nu våga gå vidare med att säga upp denna lott??? För jag kan ju ge mig den på att säger jag upp lotten nu så lär ju storvinsten ramla ner över mitt område.

Kommentera

