Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Upprinnelsen till det hela var att i söndags då jag hämtade Mini så säger hennes far som avslutningsord till Mini ”Och så glömmer du inte vad vi kom överens om”. När han säger så, så självklart frågar jag ut Mini vad det är som hänt.

Det visar sig att under förra veckan hade det blivit någon form av handgemäng på skolan där Mini har varit inblandad. Inte så farligt, men ändå tillräckligt för att vara oacceptabelt. Så lärare kallade till sig Minis far (då det var hans vecka) och tillsammans med Mini pratat om vad som hänt. Skolan trodde i sin enfald att han, den ömme :S fadern  skulle meddela mig om det inträffade. Men ack vad både dom och jag bedrog oss.

Av en ren slump, när jag dök upp på fritids idag, fick jag reda på av personalen som kom fram till mig och undrade hur det var med Mini med tanke på vad som hänt. Där stod jag som ett gapande fågelholksfrågetecken och fattad nada, noll, zip, zero. Så återigen fick Mini ha en liten sammankomst med berörd personal och mig för att berätta om det inträffade.

Varför i h*vete har inte sagt något till mig? Varför vara så hemlighetsfull?

Jag sa till läraren att skulle något mer inträffa även under min icke-Minivecka, att jag omgående ville bli uppringd. För jag jobbar inte längre ifrån än att jag kan ta mig till skolan om så skulle vara. Förklarade att det är så p.g.a att Minis far och jag inte är direkt kontenta med varandra och meddelandegången inte fungerar alls oss emellan, eller rättare sagt från hans sida till mig.

Hur ska jag kunna hjälpa till att hjälpa om jag inte får veta vad som sker och vara med från början?

 

Kommentarer till: "Varför får inte jag veta?" (1)

  1. jag fattar inte….varför är dom sånna? Mitt EX är likadan.

    Verkligen märkligt.

Kommentera

