Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Igår var jag ordentlig och gjorde min deklaration. Har nog aldrig varit ute i så god tid tidigare. Inga konstigheter där, bara nån siffra som skulle ändras och lägga till, sen in på datorn, knappa in e-id och sen trycka på ”skicka”. Så nu är det bara att invänta Broder Tuck och skatteåtebäringen i december.

Sen skulle jag vara minst lika duktig med mina räkningar och det gick, dock inte med någon förtjusning. Pengar som skulle ha kommit mitt konto tillhanda i måndags har ännu inte dykt upp. Jag har så räkningarna bli betalda men sen är det inte så mycket mer. Nu gäller det att dammsuga alla receptsidor och kokböcker för att hitta alternativ till havregrynsgröt och nudlar eller hur man kan variera dom på bästa sätt.

Hurra! Vad jag har längtat *ironi*. Men det är ju klart, jag är ju redan i vinnarcirkeln *mer ironi och den flödar*.

Kommentera

