Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Pre-sportlov

Då har jag snart avverkat en arbetsvecka, en arbetsvecka jag gärna hade haft sportlov på  – igen. Vädret har varit gudomligt dessa dagar, förutom idag då det där envisa lappmöglet visar sig igen i luften.

Förutom att arbeta och förtjäna? mitt levebröd har jag tillbringat all ledig tid med MrNoname. I söndags när jag och Mini kom hem från fjällen och Mini åkt till sin far, jag packat upp och tvättat  packade jag en väska med förnödenheter och for till MrNoname. Så på sätt och vis har jag blivit delvis sambo, sambo på halvtid varannan vecka. MrNoname verkar inte ha något emot det. För härom morgonen kom en kommentar ”jag bara väntar på att ditt namn ska dyka upp här på brevlådan” när vi skulle iväg till jobben.

Men så snabbt ska vi inte gå på denna väg. Jag vill att detta ska bli hållbart och bestå until death do us apart. Så kan vi traggla på varannan vecka och sakta men säkert utöka så blir jag mer än nöjd. Sen ska/måste ju Mini integreras i det hela och för hennes skull så får det verkligen inte gå för fort. För hur det än är, hur kär jag än är så går Mini före precis allting.

Helgens planer? Ikväll så har jag inte tänkt ut något. Ska väl fortsätta skämma bort han den där Kärleken 😉 med lite god mat. Har inte hunnit prata ihop mig med han än, så det kan ju vara så han har klurat till det. Imorgon lördag bjuds det på kalas mitt på dagen för att sen avslutas med lite dans på stan.

Hur har er vecka varit ? Vad ska ni hitta på i helgen ?

Kommentarer till: "Pre-sportlov" (1)

  1. kramgo72 sa:

    Helgen har vart lugn o fridfull (står i bloggen 😉 )
    Vet ännu inte så mycket mer här. Inte annat än att jag ska gå igenom alla hans räkningspärmar och sortera bort sånt som inte måste vara kvar och sen sortera fakturor o kvitton som måste vara kvar för garantier o liknande…
    Verkar konstigt om han låter mig göra det om det inte skulle bli en fortsättning… för han har då inte låtit nån annan göra det förut i nåt av sina förhållanden då han har pärmar sen 2002 stående här…helt osorterade…
    Jag menar… det är ju alla slags papper med saldon, å annat ”hemligt” som man inte brukar visa för andra kanske… men jag ska få sitta och sortera det åt honom, alltså måste han ju ha förtroende för mig… Det var han som bad mig – och jag sa att ”är det säkert att du vill att jag gör det” och det ville han…så då gör jag det!

Kommentera

