Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Avslutning

Nu börjar denna sportlovsvecka lida mot sitt slut. Vi har haft 5 underbara dagar i skidbackarna, även om det har blåst både isbjörnar och pingviner emellanåt. Trots det så har solen skinit och blå himmel visat sig dagarna i ända. Idag lördag har vi haft en riktig slappardag  och bara gått i affärer och låtit Kramgo få bunkra upp sina förråd. Lika bra att passa på då vi har bil och inte hon.

Gårdagskvällen avslutades med middag på ”Bykrogen” och en omgång discobowling nere vid campingen. Men av någon anledning så var det något generalfel på scoreboarden, för jag fick sämst resultat och förlorade.

I morgon påbörjas färden hemåt, hoppas kunna komma härifrån vid 9-snåret. Allt för att slippa trängsel i trafiken med alla andra återvändande sportlovsfirande och vasaloppsåkare.

Och ja, jag ska köra försiktigt. Jag har ömtålig last i min bil och jag ska ta oss hem i hela stycken. Jag lovar dig det 🙂

Kommentarer till: "Avslutning" (2)

  1. Då får du trängas med mig för jag hade tänkt samma tanke 🙂 Ska kika in Vasaloppsstarten och sen dra! Då är alla skidåkare ute i spåren och resten kollar på TV, alltså lite trafik. Himla smart…

  2. Det låter som ett härligt sportlov!!! Ja, kör försiktigt!
    Kram!

Kommentera

