Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Dagarna som gått/gick

Då var det några dagar sen som jag var här och skrev. Mycket som har hänt på kort tid om vi säger så.

I torsdags kväll kom goaste väninnan Kramgo till oss. Hon var så snäll och slet sig från Värmland och kärleken för att vara barntillsyningskvinna på fredagskvällen så jag kunde få åka iväg och stilla min dansabstinens. Snäll som hon är får jag ”permission” till ca 09.00 på lördag morgon. Dock så ställer det då begynnande snöovädret till det så jag kommer inte hem igen för än klockan är nästan 10.00.

Lördagen i övrigt gick åt till att köra Mini på kalas, valla Kramgo på IKEA, hämta Mini från kalas, fixa middag, köra Mini till sin far för att sen avslutas med ett stordyk i källaren efter loppisgrejor – urväxta barnkläder, leksaker och annat i barnväg som inte används längre. När det var klart och jag hade fått lugnande telesamtal från MrNoname som tillbringade lördagskvällen på kryssningsfartyg så dog jag i soffan. 

När klockan sen ringde på söndagsmorgonen klev vi upp till ett helt snödränkt landskap. Snön låg i stora drev överallt. Efter frukost gick jag ner till bilen för att se om det gick att göra ett försök att få bilen till lägenheten men fick se mig besegrad. Det hade kommit så pass mycket snö så risken för fastkörning var stor. Snabb rokad i huvudet om var närmaste parkeringsstället var så fick det springas gatlopp med kassar och lådor fyllda med loppisgrejor. Kramgo är då en helt fantastisk kvinna, som trots gipsat ben ändå ?! bär kassar, trots jag sagt åt henne att låta bli. För att göra det hela sen lite mer roligt så råkar jag ändå köra fast bilen en aning. En aning som var alldeles lagom för att Kramgo fick putta loss oss. Men sen var det full fart och iväg. När eftermiddagen sen var över och vi var hemma igen hade vi gjort ett netto om ca 2000 kronor. Inte illa om jag får säga det själv.

Måndagen kom och det var då det stora eldprovet kom. Kramgo skulle med tåg bege sig hem till Dalarna igen. På söndagskvällen  lyckades hon med konststycket att boka en biljett till måndagen kl 07.45 – som sen visade sig skulle bli kl 10.30 innan tåget kom och kom iväg från stationen, för att sen få anlända till sin bostad kl 17.30. Bara så där en 7 timmar senare än brukligt.

Men det var inte bara elände med denna måndag. När jag sitter på jobbet och sliter i mitt anletes svett får jag ett sms från MrNoname som höll på som bäst att skotta parkeringsplatsen sin. Han hade i ett av spadtagen hittat nånting. Någonting som jag har saknat sen en månad tillbaka, och kanske lite till. Det var min PLÅNBOK som hade gömt sig i all snö. Troligen glidit ur min ficka, som sen glidit ur bilen när jag öppnat dörren och jag råkat sparka till lagom mycket för att inte se den och sen bli dränkt med all snö som kommit. Gissa att glad jag var!!! I och för sig så har jag spärrat och anmält precis allt i plånboken och hunnit få nytt. Men bara känslan av att den inte varit i orätta händer och blivit våldtagen. DET var så otroligt skönt. Lika så att få tillbaka alla korten på Mini som jag har där i.

Kanske ska man köpa sig en lott eller fem ?

Kommentera

