Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Officiellt ?

Jo, man kanske kan kalla det för det 😉 När jag hade hämtat Mini från sin far utspelade sig följande dialog i bilen:

– Mamma, kommer du att vara ensam resten av ditt liv? Alltså bo själv och så där utan en annan vuxen.

– Nej, det hoppas och tror jag inte. Du vet ju att jag träffar MrNoname ganska så mycket nu för tiden.

– Jo, jag vet det mamma. Ni ringer ju och pratar med varandra också mycket.

– Ja, det stämmer. Jag trivs och mår bra när jag är med MrNoname och/eller pratar med han i telefon.

– Är MrNoname din pojkvän mamma?

– Mmm, ja, jo det får man väl allt kalla det för (här börjar jag fnissa så det står härliga till)

– Vad bra mamma, för jag tycker ni är fina tillsammans

Jag får väl anse att, med denna konversation, Mini gav mig med beröm godkänt över mitt ”val” av pojkvän 😉

Så MrNoname, du är nu officiellt min pojkvän 😉 Bara så du vet.

Kommentarer till: "Officiellt ?" (4)

  1. Sv: Oj, det här med mössan var ett känsligt ämne, märker jag. Och du tar det så långt att jag känner att på den nivån vill jag inte ens diskutera, eftersom det uppenbarligen inte handlar om mössor längre. Och det var just MÖSSOR som jag tog upp.
    De ungdomar jag träffat, många med mössan på, har visat respekt för mig och andra. Kanske för att vi visat respekt för dem också!

    • dagensekosblogg sa:

      Blev det besvärligt nu Pia? Jobbigt att köra på när du fick mothugg? För du vet lika väl som jag att mössan är bara en sak, en liten, liten del i ett mycket större perspektiv. Visst kan vi lägga ner denna diskussion när dina argument tryter och så låter du alla ungdomar ha mössa på så har du din respekt.

  2. Hehehe… ja men de e väl gött å äntligen få ha pojkvän igen! 😉
    En annan får fortsätta kalla sin träff/flört/dejt/you name it för ”the man” eller nåt sånt ett tag te… *S*

    • Vet dock inte om MrNoname är med på det hela att kallas för pojkvän, men det får han ta 😉 Mår Mini bra av att kalla han för det så är det så

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.