Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

När ironi inte går hem

Mini har varit och badat på eftermiddagen. När vi kom hem  fick jag säga till henne femtisjutton gånger om att hänga upp handduk och badkläder men ingenting hände. Så när jag ryade i sista gången så satte hon äntligen fart och plockade upp handduken och frågar mig :

”ska jag hänga upp handduken”

Grinig som jag är för att jag har fått tjata mig hes, svarar jag ”nej självklart ska du vika ihop den och stoppa den blöta handduken i skåpet igen” *massor av ironi och sarkasm i rösten*

Nu när jag passerade badrummet i ett annat ärende så ser jag varken handduken eller badkläderna hänga där. Konfunderad öppnar jag dörren till linneskåpet och där i korgen där vi brukar förvara våra badkläder ligger blöt handduk inklusive badkläder.

Dags för en lektion i ironi och sarkasm!! 

Kommentarer till: "När ironi inte går hem" (4)

  1. Jag tycker att du ska läsa ”Den osynliga flickan” av Tove Jansson innan du fortsätter med din ironi.

  2. dagensekosblogg sa:

    Nu så ska du inte ta det så allvarligt. Jag har pratat med min dotter om det som inträffade och varför jag sa som jag sa. Vi har en bra relation hon och jag.

  3. tjohej det här var roligt!

    för övrigt hoppas jag Malte är skämtsam? och så önskar jag grattis till att officiella pojkvännen bliddit godkänd! görskoj!

    krams!

  4. Hahahaha, ungar!!!! Då plötsligt tog hon dig på orden!! Detsamma har hänt mig flera gånger!!! ;o)

Kommentera

