Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Blodvite..

… eller hur mycket blod får plats på en judodräkt.

Mini hann inte vara med i mer än max 10 minuter för än det bokstavligen började forsa blod ur näsan. Lite smått och lätt hysterisk (inte jag alltså) fick jag henne ut i duschrummet där hon sen satt hulkandes på toalettstolen och oroade sig för om den fd vita judodräkten gick att få vit igen. Tuss på tuss blodades ner och det verkade inte vilja sluta blöda alls. Jag tog det säkra före det osäkra och for till barnakuten.

Tydligen ett större blodkärl som brustit! Av vad? Ingen aning, men denna väderlek som vi har just nu frestar på  slemhinnor överallt.

Nu ligger judodräkten i tvättmaskinen och jag håller tummarna för att den ska gå att få till ursprungsfärg igen.

Update

Judodräkten är nu tvättad och har åter intagit sin kritvita färg!!!

Kommentarer till: "Blodvite.." (3)

  1. Stackars tös!!!
    Det bästa tips jag har mot alla sorters fläckar är galltvål!! Den är suverän!

  2. va läskigt med allt blod. förstår att Mini blev skraj. tur att du höll dig lugn ändå?

    fördelen med vita plagg är ju att dom går att tvätta ganska hårt. annars är Pias tips bra. galltvål is da shit!

    • dagensekosblogg sa:

      När det gäller Mini och göra sig illa så går jag in i något ”känslokallt” tillstånd och ser saker och ting rationellt, tills allt är över. Därför som jag kan hålla mig lite cool då det inträffar olyckor.

      När det gäller judodräkten är den lite temperaturkänslig och kan inte tvättas på så hög värmen. Men jag letade bland gamla husmoderstips och blötla allt i iskallt vatten för att sen avsluta med tvätt i maskin i lika kallt vatten. Vips så blev den som ny

Kommentera

