Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Raggsockor

Har fått sånt sug på att sticka raggsockor. Stickor har jag, men inget garn. Men det får bli måndagens bekymmer det. Min högt vördade mor hann aldrig lära mig hur man stickar sockor på strumpstickor med riktig häl. Men har hittat, vad jag tror är, ett toppenmönster och en separat steg-för-steg-förklaring. Med det i min hand och kära Tant B i min närhet så ska jag göra seriöst försök.

Vore så trevligt att komma tillbaka till handarbetsfeelingen som jag har haft, en gång i tiden. Och inte bara sitta vid datorn som är så lätt hänt i dagsläget. Får jag till det med raggisarna så ska jag banne mig ge mig på att brodera igen också.

Hej å hå vad det ska produceras!

Kommentarer till: "Raggsockor" (2)

  1. Jag har två eller tre par raggsockor i byrån som mamma stickade för en massa år sen. Det var länge sen jag använde dem men det var sköna saker. Då jag var yngre stickade och virkade mamma och mina kompisars mammor mycket. Nu ser jag inte sånt längre, har folk slutat med det? Köper alla färdigt istället kanske?

    • dagensekosblogg sa:

      Jag tror det där med handarbete går i perioder. Det har nu ett tag varit ett mode i att sticka, men konsten verkar vara utdöende. Tyvärr. Den generationen som kan handarbete och stickning är inte så stor och intresset för att dom yngre att lära sig verkar inte vara lika stort.

Kommentera

