Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Wii fittad motion

Av min bror fick jag en wii fit balance board inklusive träningsprogrammet *vad han nu kan ha för baktanke med den presenten ;)*. Men eftersom vi inte har varit hemma speciellt mycket under julhelgerna så har det inte blivit av att jag har testat den. Men idag, som ändå är en soff-och slödag har jag slagit på stort och installerat allt.

Så nu har jag kört det roligaste 45-minuterspasset av motion någonsin. Helt klart kommer jag att köra detta flera, flera gånger. Om det ska vara så här roligt att motionera så ska det verkligen nyttjas. MEN *sagt med en engelsk tony irving-brytning* så ska det även införskaffas vanliga spel som är balance board-kompatibla. För jag är övertygad om att Mini och jag kommer ha mycket roligt med det.

Hur brukar ni motionera? Har ni testat wii fit och hur tyckte ni det var/är?

Kommentarer till: "Wii fittad motion" (4)

  1. Jag som inte motionerar alls, mer än gå-ut-med-hunden-och-han-springer-lös 😉 tycker wii fit är superkul!
    Jag köpte det i julklapp till familjen förra julen och vi gjorde nästan inget annat hela jullovet sen. 🙂
    Det används fortfarande flitigt, och det har tillkommit flera olika varianter. Fortfarande lika kul efter ett år!

  2. Jag fick plattan av mamma i julklapp förra året, väldigt rolig och den används mycket än, både till motion, till barnen för nöjes skull och på fester för att det är numera krav på att den ska fram 😀

  3. Jag vill ha en sån!!! Men det finns inga pengar till det just nu *suck*

    • dagensekosblogg sa:

      Måste säga det är väl investerade pengar *även om min är fådd* för så skoj som jag har på den samtidigt… *ler*

Kommentera

