Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Usch, vad naken..

.. jag känner mig.

Speciellt  dessa dagar när det är snö, is  och kyla. Jag vet att klä på mig, inte det – utan det är bristen på säkerhetsbälten på bussarna jag saknar som ger mig nakenhetskänslan.  Dagar som dessa tycker jag det är än viktigt att få sitta fast när det sliras och har sig på vägar som många gånger har blivit undermåligt snöröjda.

För att sen inte glömma alla dessa gångtrafikanter i mörka ytterkläder utan ett uns eller tillstymmelse till reflex på sig. På dåligt upplysta vägar så blir dom lätta offer, speciellt i detta halkiga väder. När det är besvärligt för buss och bilar att ta sig fram. Vad som händer när en tung buss behöver panikbromsa på isig väg för att förhindra sammanstötning med fotgängare vill jag inte ens tänka på *usch*.

Annars så njöt jag i morse av att avläsa termometern som visade på -12.5 grader. Jag har med gott samvete tagit  fram mammas päls och använda den *varmt värre, sen får djurrättsaktivister och andra pälshatare tycka vad dom vill*. Dock så vill jag uppfinna en ny sorts huvudbonad, för jag och mössa är ingen bra kombination. Eller så är det bara jag som är fåfäng och tycker jag ser bedrövlig ut. Oavsett det, så är mössa på liksa så halsduk och tjocka tumhandskar. Så nu kan denna kyla få hålla i sig ett tag, för jag kommer inte frysa än på ett tag.

Har ni också många minusgrader idag ?

Kommentarer till: "Usch, vad naken.." (1)

  1. Jag tycker att det är ok med gamla pälssaker. Men gillar inte om det görs nytt av päls! Det finns andra material som man kan använda istället.
    Jag ser också för jäklig ut i mössa(såg bättre ut då jag hade långt hår som stack fram under mössan), men med gradantal strax under 20 så spelar det ingen roll… det är mössa på!!
    Ha ett gott nytt år!! Kram!

Kommentera

