Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Riktigt okej..

.. att ha börjat jobba igen.

Efter att ha missat ställa väckarklockan igår kväll och sen på morgonkvisten inte hade full koll på när bussarna skulle gå råkade jag hamna på jobbet redan straxt efter kl 7 imorse. Sen har det varit fullt ös. Fullt i maillådan. Fullt i postlådan. Bara kavla upp ärmarna och köra igång. Nu är jag i fas med det jag ville bli i fas med, även om allt inte är klart än. Men förhoppningsvis så ska det hinnas bli klart innan detta år tar slut.

Trodde inte jag skulle känna så glad över att ha börjat jobba igen.

Har ni fortfarande julledigt och i så fall hur länge till?

Kommentarer till: "Riktigt okej.." (2)

  1. Jag har jobbat igår och idag.. och det kändes faktiskt skitbra! Jag fick bortgjort en massa saker som jag annars inte hinner med.. Lugnt och skönt på jobbet, tid att fika och tid att prata med kollegorna. Jag gillar inte den här ”lössläpptheten” som blir när man är långledig.. jag gillar när det finns lite rutiner i allafall.. Men nu är jag långledig, 5 dagar innan jag börjar om med två halvdagar. Efter trettonhelgen blir det fullt ös igen! ;o)
    Kram!

  2. blir glad av att läsa om din jobbglädje – såklart! själv är jag som du vet ledig. väldigt ”ledig”. vi kan ju välja att kalla det julledig om du vill?

    😀

Kommentera

