Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Det som inte fick hända..

… hände självklart.

Min käre Far ringde till mig mitt på dagen, bad om hjälp med inköp av en klapp. En klapp till min bror. Det Far ville köpa fanns troligen mest bara mitt i stora shoppingcentrumsmeten. Dit precis ALLA antagligen idag är/var. Bara att bita ihop och be Mini skyndsamt göra sig i ordning, lasta in i bilen, ge sig iväg med så vassa armbågar som det bara gick.

Är inte så farligt mycket trafik ute och jag spanar efter var det eventuellt tar stopp, eller är poliskontroller. Inte ens framme vid shoppinginfernot är det problem att hitta parkeringsplats eller att i utsedd affär gå in och få hjälp och inköp. Hmm, något fel måste vara trasigt. Så här lätt ska det inte gå att handla julklappar dagen innan dopparedan. Jaja, vi tar väl igen det på nästa ställe där vi ska komplettera precis inköpta julklappen med ett tillbehör. Nepps, inte där heller. Gott om parkeringsplats, inget folk att prata om. 10 minuter senare var vi klara.

Mini åkte till sin far och jag hem till min. Skinkan är i ugnen och vi i soffan. Nu är det bara att invänta julaftonen och tomten.

Jag är redo, jag är lugn. Let the jul begin.

Kommentera

