Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Virus-chock

Pratar glatt med min väninna Kramgo på MSN, ett tu tre får min dator hjärnsläpp och frispel. Ett MSN-virus har nästlat sig in i min laptop. Slår av det mesta för att inte förstöra för några andra. Försöker undersöka skadorna i egen dator. Virusprogrammet hittar inget, ad-aware lika så. Explorer öppnar felaktig startsida, vägrar byta sig till någon annan. Handfallen, vem fan kan hjälpa mig denna sena timma och år. Inte många, kom jag på.

Körde en systemåterställning, verkar som jag den vägen lyckats mota bort det illvilliga viruset. Än så länge funkar den felfritt- ta i trä, ta i trä.

Må fan ta dem och några till som tillverkar dessa virus !! Vad fan är det för skoj att ställa till med oreda för andra?

När helgerna är över ska jag lämna iväg denna dyrgrip till min datornörd, som ska få göra en total ominstallation – just in case.

 

Kommentera

