Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Sena i starten kom vi äntligen iväg ut för att göra den sista av julshoppingen. Mini hade bestämt vi skulle bese Täby Centrum (hon hör för mycket på radioreklam, eller reklam i största allmänhet). Jag brukar ju helst vilja hänga på låset till affärer, speciellt i jultider och bara därför så bestämmer sig Mini för att ta sig en rejäl sovmorgon. Aldrig har hon sovit så länge som hon gjorde imorse.

När hon väl vaknat gick det med bra fart att göra oss i ordning och sen ge oss av. Ska villigt erkänna vi inte var ensamma där, trots att centrumet slukade väldigt mycket folk utan att kännas trångt och eländigt. Var väl på parkeringen det var ett smärre kaos, som vi kom undan med blotta förskräckelsen. När 2-3 andra bilar tjafsade om p-platser fick jag en tom ruta precis där jag stod och väntade.

Jag är redan klar med min shopping så det var bara Mini som skulle spendera sina julklappspengar och det gjorde hon med besked. Valde länge och väl i alla de affärer innan hon slog till och bestämde sig. Jag har ingen aning om vad hon handlat för när hon bad mig vänta utanför så gjorde jag det, snäll som jag är.

Väl hemma igen så har vi bara slappat och tagit igen oss. Det tar på krafterna att shoppa det är klart det. Men skönast är det att allt är färdigt nu.

Är ni klara med alla julförberedelser och klappar ?

Kommentarer till: "Shoppingtarmen är nu mättad" (1)

  1. Klapparna är klara=) Däremot skulle hemmet behöva städas…

Kommentera

