Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Stoppa världen..

… jag vill kliva av!!

Just nu spinner både arbetsliv och fritidsliv på. Full fart både dagar, eftermiddagar och kvällar som sen genererar sena nätter. Det är stökigt på jobbet som tusan nu, ändrade planeringsförutsättningar sker i takt med antalet timmar per dag, dvs fler än vad det  borde vara. När jobb äntligen är avslutat tar fritidsaktivteter vid, det ska skjutsas till judo, det ska hämtas från keramik, det har petats in en julfest i jobbets regi, det har varit liten julafton med familj och vänner för att toppa med julspel på skolan.

Tänker så positivt jag bara kan, fem arbetsdagar kvar sen julledigt för att orka med arbetet från mellandagarna och framåt, ett årsavslut och början jag verkligen inte ser fram emot. Ett benbrott nu som gör mig sjukskriven till början av februari skulle passa mig utmärkt.

Hur har ni det ?

Kommentarer till: "Stoppa världen.." (3)

  1. Jag har det lite tufft nu också!
    Jo du skrev att du trodde floating skulle vara något för mig och då fick du mig tillbaka till önskan jag haft för många år sedan att testa detta. Det ska bli spännande och jag hade satt upp det på skoj på min önskelista till jul efter att detta legat och gnagt i mitt bakhuvud sedan du skrev det.
    Tur att du gjorde det för nu ska det bli verklighet, tack!
    Tack för tiåset om att lyssna på en bok och det ska jag testa!
    Kram

  2. Förlåt men jag skrattade högt! Benbrott? Jo jag tackar jag 🙂

  3. Det är hemskt att man nästan önskar sig själv sjuk, för att få hoppa av tåget!! Prova att hoppa av ett tåg, då bryter du garanterat benet!!!
    Förlåt att jag skojar.. Det är inte bra när livet går på så där! Jag hoppas att dagarna kring jul och nyår kan göra att du får slappna av och vila.. Kram!

Kommentera

