Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Jul i mitt hus..

Efter att Mini hämtades for vi iväg dit pingviner är lovligt byte och tog det årliga julbadet ;). Skönt och avkopplande att plaska runt i ett par timmar med avslutning i varm bastu.

När vi kom hem började jag stöka på och runt. Kom på mitt åtagande till på onsdag då vi ska fira ”lilla julafton”. Så nu så är köttbullar trillade och stekta, ischoklad gjort och i formar, så även chokladtryffel. Dock så är jag osäker på denna chokladtryffel, då vi har en i sällskapet som är laktosintolerant och jag använt mig av därav anpassad grädde. Är inte säker på att den grädden har velat ”gifta” sig som den borde med övrig ingredienser. Men nu är det gjort och går det inte att äta så får dom hålla till godo med fikon och dadlar.

 

Kommentarer till: "Jul i mitt hus.." (2)

  1. Jag har själv testat att få chokladen att gifta sig med laktosfri grädde, jag lyckades inte men jag vet dom som gjort det så jag tror ditt blir bra!
    Tusen tack för gratulationen och för din kommentar ang vinet, det lutar verkligen åt den vinprovning och svägerskan sa att det var jättegoda viner, det är fd som ska med mig på vinprovning och det är han som är lite tveksam.
    Kram

  2. Bettan – du ska inte ge dig när det gäller den vinprovningen, för du kommer inte att ångra dig 😉

Kommentera

