Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Jävla gris!!

I torsdags morse tog jag en spruta för att hindra eventuellt svinaktigtbeteende. Direkt efteråt kände jag ingenting, trodde jag skulle klara mig undan, tack vara duktig sköterska som stack mig. Ju längre kvällen led desto mer ont började min arm att göra. Men ont i armen är ju liksom ingenting mot spik i foten, tycker då jag, tills jag framåt småtimmarna blev kliven på vänster ytterankelknöl 3 gånger i rad på exakt samma ställe.

Kl 0045 kastar jag in handduken och säger godnatt till mitt resesällskap. Upp till hytten, gör natt toalett och kryper ner i sängen och AAJJJ!!! Hela vänster sida ömmar, axel och ankel klarar ingen belastning alls, så natten tillbringas på rygg eller på höger sida, som verkligen inte är min sovsida.

Morgonen därpå vid frukost är jag inte alls så pigg som jag borde vara, men jag äter upp mig riktigt bra 😉 En snabb tur till taxfree-shoppen och sen upp på hytten och vila en stund till. Hela dagen går som i ett töcken, trötthetstöcken. Inte alls lika alert som jag brukar vara. Är hur tacksam som helst för att bli hämtad av far och bror som förser mig/oss med middag när vi är hemma.

Tänkte se ”På spåret” men hinner bara se första frågan innan jag tvärslocknar i soffan och vaknar till 2130. Håller mig uppe till midnatt då jag stupar i säng och sover till 9. Men huvudet är som jag vet inte vad, trött och ont. Kan inte vara annat än biverkningar.

Jag har aldrig haft den ”vanliga” influensan och jag har aldrig vaccinerat mig mot den heller, förutom en gång och även då däckade jag. Så med facit i hand, skulle jag inte ha tagit denna spruta heller. Men med en bror i riskgrupp som inte kan/vill ta spruta kände jag det var min plikt gentemot han.

Men en sak är säker, det blir ingen andra spruta för mig.

Kommentarer till: "Jävla gris!!" (3)

  1. tänk positivt, det är ju ingen riktig influensa kroppen hade den här gången – bara liksom det att den trodde det! å jag tycker du gjorde heelt rätt som vaccinerade. särkilt som brorsan är riskgrupp!

    kryas armen! (det brukar la gå över på några dar?)

  2. Ullisar – jo då värken i armen gick över, men det tog 4 dar nåt sånt.

Kommentera

