Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Bilprovningen..

.. är en inrättning för sig.

Sen jag separerade från Xet har detta med Bilprovningen varit ett gissel. Inte att åka dit, men att eventuellt få anmärkningar/prickar mmm som måste åtgärdas. För jag är ett äkta rikspucko när det kommer till att fixa med bilar. Allt som oftast så åker jag dit och förlitar mig på turen och charmen. Hittills så har det funkat riktigt bra.

Imorse blev jag mött av en ung trevlig kille som orkade bemöda sig att besvara mitt ”god morgon” och utan att titta ner på mig och min klädsel. För många av dessa besktningsmän brukar ge mig blicken ”jaha-dutrorduskafå-igenombesiktningen-baraförattduharkortkortpådig”. Att den klädseln är min vanliga normala verkar dom inte ta hänsyn till, för jag är ju allt som oftast på väg till jobbet efter besiktningen. Så dom brukar, känns det som, leta och kolla bilen extra noga för att hitta något att slå mig på fingrarna med.

För ett år sen fick jag två anteckningar under rubriken ”bra att veta!” – inget som måste åtgärdas så där, men dom vill ändå upplysa om det. Idag så åker från Bilprovningen med blankt papper – helt utan att ha åtgärdat någon av ”bra och veta”-punkterna. 

Så jag har helt klart en självlagande bil och ska härmed sluta oroa mig för besiktningen framöver.

Kommentarer till: "Bilprovningen.." (5)

  1. jag blir lika lessen varje gång vi är på bilprovningen. har inte klarat oss helt blankpapprade en enda gång… och okej, nu är bilen ”gammal” (en 00:a), men jag vet ök som är värre åtgånga än vår som ändå klarar sig helt u.a. år efter år. jag fattar inte. ett år fick vi en tvåa på en för o-orange blinkers?? jag menar, döden dö och helt onödigt. osv.

    men kul för dig! grattis! – menar hon HELT ärligt och utan ironi och sarkasm!!

  2. dagensekosblogg sa:

    Å jag som har en 97a å svär över den… å jag såg ingen ironi i det du skrev. Men bilar är ett konstigt släkte, helt klart.

  3. va bra!
    ibland blir jag feltolkad som drypande taskmört när jag egentligen bara skriver som jag pratar! dvs. ”svårt” kanske 🙂

    hmm. då skulle man kunna säga att du är en sån där bilägare jag avundas. och undrar vad ni gör för rätt och jag för fel? hmm igen. har du kjol skriver du? och hur kort är den? ska testa det nästa gång då!

    ps. du har en ruskigt snigg kommentarsuppföljning via mail! hur har du fått den sån? vill också!!

    • dagensekosblogg sa:

      Jepps, kortkort är det som gäller här, minst halva låret. Till det nylon å stövlar *fniss*

      Å vad jag har gjo med emailssvarsfunktionen??!! Ingen aning, är ingen inställning jag gjort själv. Allt är wordpress egen mall, inget hemmasnickrat alls.

    • dagensekosblogg sa:

      Helt ärligt så vet jag inte ens hur den där kommentarsuppföljningen ser ut. Visste inte ens jag hade en sån.

Kommentera

